Groenlof

Groenlof

vrijdag 20 januari 2012

Koken op locatie

Zo nu maar weer eens elders koken!
Groenlof Pim kookt wel vaker op locatie, zoals eerder op deze blog vermeld.
Plekken als de Dok Salon, het huiskamercafe in West, en ook voor zijn werk bij het buurtrestaurant of bv. recepties....
Leuk om te doen, maar niet altijd even makkelijk, koken op locatie.
Het valt wel eens tegen de keuken waar je in terecht komt, soms is die piepklein, slecht verlicht, of er zijn geen fatsoenlijke kookspullen en -heel vaak- alleen botte messen....nu heb ik zelf een goede messenset die ik dan maar meeneem.
Handig he zo'n messenmagneet?
Of bv. er is een fantastische grote wok in huis maar de gasfles is leeg.....
Vlak voor de kerst nog Terror geholpen met koken aldaar op een erg drukke avond, weet niet meer hoeveel falafels ik gebakken heb in het donker!
Met veel te weinig ruimte voor alle pannen met soep, rijst, groente etc. 
Een enkel gasfornuis voor 4 grote pannen.....
Maar wel vliegensvlugge bediening van madam E die sneller is dan de camera!
Zo is het nog wel eens behelpen, als er geen plek hebt om je eten op te snijden....
en je je moet behelpen met een klein tafeltje met veel te weinig ruimte....
Maar toch zijn dit soort dingen leuk om te doen, zeker als het resultaat goed is!
Dus we gaan nog even door!
'Houdt er de moed maar in!'

Een volgende keer wat meer over hapjes maken voor recepties en zo!
Of openluchtkoken! En dan bedoel ik niet de barbeque!
Later ook weer eens een stukje over de kookclub. 
Nu ik het toch over barbecuen had....
Groeten 
De Pim!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten